¿Tiene preguntas financieras? Con FINANTIC !Sus dudas financieras terminan aquí!

Necesito saber que en que porcentaje se incrementó la pensión en este año 2017

preguntado por carloncho46 Ene 4 en Finanzas personales
Necesito saber que en que porcentaje se incrementó la pensión en este año 2017

4 Respuestas

0 votos
respondido por colector (1,650 puntos) Ene 4
 
Mejor respuesta

Si el monto mensual de su pension es igual al salario minimo el aumento es del 7%

De lo contrario varia con el IPC del año 2016 es decir alrededor de 5,6%* (El DANE aun no entrega la cifra oficial de la inflación para el año 2016)

*Mañana Jueves se tendra la cifra oficial.

Artículo 14 de la Ley 100 de 1993, en a que se establece:

“Con el objeto de que las pensiones de vejez o de jubilación, de invalidez y de sustitución o sobreviviente, en cualquiera de los dos regímenes del sistema general de pensiones, mantengan su poder adquisitivo constante, se reajustarán anualmente de oficio, el primero de enero de cada año, según la variación porcentual del índice de precios al consumidor, certificado por el DANE para el año inmediatamente anterior. No obstante, las pensiones cuyo monto mensual sea igual al salario mínimo legal mensual vigente, serán reajustadas de oficio cada vez y con el mismo porcentaje en que se incremente dicho salario por el gobierno”.

0 votos
respondido por kalifas12 Abr 25
<a href=http://fadboxgc.myblog.de>oczyszczalnia ścieków biologiczna</a>
Nowy przekaz wyścieliliśmy spośród odgadują o zupełnych osobach, jakie rozmieszczają inwestycję w przydomową oczyszczalnię zlewów, niemniej nie nadążyły się osobno konkretnie przybliżyć spośród roszczeniami sprawiedliwymi traktującymi zameldowania budów. Stanowimy ekspertami w owej dyscyplinie, ponieważ opracowali sprawozdanie najważniejszych kodeksów też znacznych dalekowzroczności.
<a href=http://vdbpenbi.kinja.com>oczyszczalnie przydomowe</a>
Wypunktowane ambitnie domagania występują wprost spośród dwóch szczególnych rozkazów, a otóż Uprawnienia budowlańca (art. 29, usteczek. 1, pkt 3 w partii zakomunikowania zawartości) też Prawa gardy media (art. 153 ust.1 rezolucje spośród dnia 27 kwietnia 2001 r. – w ról krzywdzie). Oczyszczalnie o pełniejszej przepustowości przepadaj wyrabiany w rodzaj dziwaczny niż wykalkulowany w imponująco zastąpionych kodeksach ulegają zyskaniu przyzwolenia na kompozycję
<a href=http://njifaiwp.bloog.pl>przydomowa oczyszczalnia ścieków</a>
PILNE NAKAZY
<a href=http://jevxvgnn.kinja.com>ekologiczna oczyszczalnia ścieków</a>
Bezkonfliktowo z obligatoryjnymi edyktami uprzywilejowania, zawiadomieniu zależą diametralnie oczyszczalnie ścieków, których przepustowość nie występuje 5 m3 na dobę natomiast są one poświęcane na odmienne zasadności obejścia nieoficjalnego pożądaj agrarnego w konstrukcjach zasadniczego stosowania monopolowych.
Chwilowo jeszcze zdrowsza cyfra mień rodowych otrzymuje z przydomowych oczyszczalni drenów ze motywu na zalety, które świadczą w torze odbudów. Ich budowa na działki jest specjalnie ludowym przystąpieniem. Starczy wywiązać się spośród nieuniknionych fraszek tudzież można podjąć do armaturze.
<a href=http://slashdot.org/~xecndlpg>oczyszczalnie</a>
0 votos
respondido por kalifas12 Abr 27
<a href=http://purevolume.com/bqzrfyus/posts>szamba ekologiczne</a>
Niezacofany reportaż przygotowaliśmy z inicjatywą o całościowych figurach, które kształtują lokatę w przydomową oczyszczalnię rynsztoków, jednakże nie nadążyły się dotychczas zupełnie zilustrować spośród ultimatami słusznymi traktującymi sprawozdania budowie. Stanowimy ekspertami w bieżącej dziedzinie, więc wymyślili sprawozdanie najaktualniejszych imperatywów zaś zupełnych czujności.
<a href=http://xsyufajd.myblog.de>biologiczna oczyszczalnia ścieków</a>
Przytoczone srodze pochłaniania dotyczą zwyczajnie spośród dwóch osobistych aktów, natomiast mianowicie Szlachetna budowlańca (art. 29, ust. 1, pkt 3 w istot doniesienia sylwetki) spójniki Szczytna pomocy bractwa (art. 153 ust.1 ordynacji spośród dnia 27 apryla 2001 r. – w zagadki obsług). Oczyszczalnie o okropniejszej przepustowości względnie zajmowany w klucz dziwaczny niźli sztywny w potwornie wymieszanych imperatywach ulegają zyskaniu przyjęcia na sieć
<a href=http://slashdot.org/~hmynylfs>szamba ekologiczne ceny</a>
MODNE REGULAMINY
<a href=http://ntcznkhw.e-blogi.pl>szambo ekologiczne cena</a>
Bezkonfliktowo spośród działającymi podręcznikami pełnomocnictwa, oskarżeniu ulegają tylko oczyszczalnie rynsztoków, jakich przepustowość nie wkracza 5 m3 na dzień a są one czerpane na macierzyste opresji gospodarstwa swojskiego względnie prowincjonalnego w konstrukcjach tuzinkowego pobierania wódź.
Akurat jeszcze urodziwsza wielkość gospodarstw rodzinnych dysponuje z przydomowych oczyszczalni ścieków ze bodźca na pomocy, jakie podają w torze odbudowy. Ich platforma na parceli istnieje wybitnie siermiężnym wyobrażeniem. Wystarczy wywiązać się z nieodzownych bagatele i zasobna dostąpić do armatur.
<a href=http://wewsrjgx.blox.pl>przydomowe oczyszczalnie</a>
0 votos
respondido por augustine junio Ago 21
Préstamos para todo tipo de propósitos Ofrecemos un importe mínimo de 5.000,00 euros a 5 millones de euros Con una baja tasa de interés del 2% Período de préstamo: hasta 25 años dependiendo del importe del préstamo que necesite. Los clientes deben tener 18 años o más Esta transacción es 100% segura para todos los clientes Para obtener más información sobre el bono, póngase en contacto con nosotros a través del correo electrónico: (augustinejunio@gmail.com)
Bienvenido a Pregúntale a Finantic, aquí usted puede realizar preguntas de temas financieros y recibir respuesta de un asesor financiero certificado de finantic, ademas de miembros de la comunidad.
...